Un număr de 1,3 milioane de vouchere de vacanță pe hârtie au fost emise în luna august și peste 264.000 pe suport electronic, toate în valoare de 17,1 milioane de euro. Valoarea celor emise între ianuarie și august a ajuns astfel de la 223 de milioane de euro, o sumă de 7,7 ori mai mare față de cea din 2017, însă departe de nivelul pieței estimat de Asociația Națională a Agențiilor de Turism la aproximativ 400 de milioane de euro pe an.
In luna iunie au fost emise cele mai multe, 11,5 milioane, cu o valoare de 125 de milioane de euro.
Voucherele de vacanță pe suport electronic reprezintă aproximativ 10% din numărul total al celor emise între ianuarie și august. Numărul acestora, 850 de mii, este însă de 11 ori mai mare față 2017.
Din experiența acestui an, când cele mai multe vouchere de vacanță s-au emis în luna iunie, în plin sezon estival, ceea ce a făcut în multe cazuri destul de dificilă alegerea vacanței dorite, și având în vedere promisiunea că vor fi acordate bugetarilor și în 2019, ANAT recomandă ca distribuirea lor să se facă la începutul anului. Proprietarii lor ar putea profita de perioada de Înscrieri Timpurii, al cărui vârf este între ianuarie și aprilie, în care își pot alege vacanța potrivită dintr-o multitudine de oferte care au și reducere.
Citește și: Cinci locuri de vizitat în România toamna