Noua Zeelandă a intrat și a în rândul țărilor afectate de turismul de masă. În 2016, turismul a depășit industria de lactate, cea care până atunci a generat cele mai mari venituri pentru țară. În ultimul, numărul turiștilor străini care au ajuns în Noua Zeelandă a ajuns la 3.8 milioane, în condițiile în care populația țării este sub 5 milioane.
Însă autoritățile nu stau cu mâinile în sân și își îndeamnă turiștii să respecte tărâmul pe care sunt și să fie responsabili.
În timpul călătoriei în Noua Zeelandă, respectă promisiunea Tiaki
Noua campanie de țară, „Promisiunea Tiaki”, promovată prin intermediul unui clip de 2 minute, rulat pe ecranele de pe cursele Air New Zeeland, operatorul aerian național, atenționează turiștii cu privire la comportamentul lor în țară. Tiaki, în limba indigenă Maori, înseamnă a proteja. ”Noua Zeelandă este casa noastră. Toți cei care trăiesc și călătoresc aici au responsabilitatea de a o proteja!”, spun la unison autoritățile care consideră că fără recomandări specifice, turiștii tind să se comporte în străinătate ca în locurile în care trăiesc.
Noua Zeelandă se confruntă cu turiști care-și amplasează corturile sau rulotele în afara spațiilor de camping, pentru a economisi. Lipsa toaletelor și a coșurilor de gunoi în astfel de spații afectează zona, turiștii lăsând mizerie în urma lor.
”În anumite părți ale lumii, este normal să lași ambalajele pe stradă sau pe mese, alți oameni fiind plătiți pentru a le ridica. Dacă nu le zicem să nu lase ambalajele pe unde apucă, oamenii o vor face, iar în plin sezon acest lucru poate fi o mare problema”, spun autoritățile.
Atenție turiști!
Promisiunea Tiaki face, de asemenea, referire la respectul ce trebuie acordat culturii Maori, pregătirea echipamentului corect pentru activități de hiking și altele outdoor, la fel de bine amintind turiștilor să conducă pe partea stângă a drumului.
Cei mai mulți turiști care ajung în Noua Zeelandă vin din Australia, China și Statele Unite.
Citește și: Cinci destinații perfecte pentru luna noiembrie