Cum să eviți cel mai inconfortabil loc din avion

0
5047
Foto: Pixabay

Scaunul din mijloc este cel mai inconfortabil loc din avion. Deranjezi pe toată lumea și toată lumea te deranjează. Poți însă să-l ocolești dacă-ți rezervi biletul din timp sau dacă eviți biletele cu tariful mai mic (basic economy).

În trecut, cel mai ușor evitai locul din mijloc prin rezervarea din timp, însă operatorii aerieni s-au prins că pasagerii urăsc acel scaun. Mai mult, au realizat că foarte mulți sunt dispuși să plătească pentru a-l evita.  Astfel, la multe companii aeriene, cei care plătesc cel mai mic tarif pot să-și aleagă locul abia după check in. Până atunci, fereastra și culoarul, cel mai probabil, sunt deja rezervate. Ca să evite acest lucru, pasagerul trebuie să cumpere un bilet mai scump.

Sunt companii precum Southwest Airlines (aceasta nu permite alegerea scaunului în avion) care își taxează pasagerii cu 50 de dolari pentru a-i îmbarca primii, astfel aceștia au ocazia să-și aleagă ce loc vor.

Metode care pot funcționa

Deși este imposibil să eviți locul din mijloc, sunt totuși câteva metode prin care poți să-l eviți cât de cât, scrie Business Insider. Rezervarea din timp este una dintre ele. Potrivit unui studiu al Expedia, în medie, cu 57 de zile înainte de zbor biletele de avion au cel mai mic preț, în timp ce achiziția cu 3 săptămâni înainte îți aduce un tarif cu 30% mai mic. Câștigând bani la bilet, poți plăti cu diferența locul la fereastră sau culoar.

O altă variantă ar fi să te uiți atent la aeronava cu care zbori. Boeing 737 si Airbus A320, plus derivatele lor, sunt compartimentate cu 6 scaune pe rând, dintre care 2 sunt la mijloc. Aceste tipuri de aeronave sunt cele mai utilizate pe zborurile scurte și mediu curier. Prin urmare, ai de 2 ori mai multe șanse să nimerești la mijloc.

Poți însă să te uiți după Airbus A220, Bombardier Seria C, MD 80 si Boeing 717-200 jet, care au doar un singur loc de mijloc pe rând. În Statele Unite, MD-urile sunt cele mai adesea operate de Delta Airlines, American Airlines și Allegiant. În Europa, se găsesc în flota Alitalia, Austrian Airlines. Însă, cel mai probabil, vor fi curând înlocuite de 737 sau Airbus-uri A320.

Citește și: Descoperirea din Egipt care este mai veche decât piramida din Giza

Bombardierul Seria C este folosit în Europa de SWISS, încă din 2016 și cu siguranță se va regăsi și în alte flote în următorii ani. Multe Bombardier, seriile E170 și E190 (configurație 2-2 pe rând) are în flotă și Lufhtansa, LOT, Air Canada, Jet Blue.

Să nu uităm nici de ATR-urile Taromului, care operează în principal curse interne.

Cand vorbim de zborurile transatlantice, cele mai utilizate aeronove sunt Boeing 777, 778 și Airbus A350, la care se adaugă jumbo-jet-urile Boeing 747 și Airbus A380. Aici, vorbim de configurații 3-3-3 sau 3-4-3, cu 3 sau 4 locuri de mijloc pe rând. Cum astfel de zboruri sunt lungi, cel mai bine ar fi să plătești pentru alegerea locului în avion.

Citește și: Studiu: 1 din 50 de pasageri își găsește jumătatea în zbor

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Te rugam sa introduci comentariul
Te rugam sa introduci numele