TOP cele mai bune companii aeriene și aeroporturi din lume și în România

0
4984
companii aeriene

Cele mai bune companii aeriene și aeroporturi din lume au fost dezvăluite de AirHelp, lider pe piața compensațiilor pentru zboruri întârziate. Iată care sunt acestea, respectiv cele mai bune din România.

AirHelp, lider în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate, a publicat AirHelp Score, clasamentul anual al celor mai bune companii aeriene și aeroporturi la nivel global: operatorul low-cost Wizz Air se află pe primul loc în România, iar Aeroportul Internațional Henri Coandă este singurul prezent în topul mondial.

Prin AirHelp Score, cea mai completă și precisă evaluare de pe piață, au fost analizate 72 de companii aeriene și 141 de aeroporturi din întreaga lume, după trei criterii importante: punctualitatea (sosiri și plecări la timp), calitatea serviciilor companiei la boardul aeronavei și pe aeroport și procesarea cererilor de compensație pentru zboruri întârziate, respectiv experiența pasagerilor pe aeroport.

Clasamentul celor mai bune companii aeriene în România

Compania aeriană Punctualitatea Calitatea serviciilor Procesarea cererilor Scor final
1. Wizz Air 8,8 6,0 9,1 7,95
2. TAROM 7,8 6,3 7,9 7,31
3. Ryanair 8,6 6,3 3,3 6,03

 

În perioada analizată, în medie, 17,22% dintre cursele Wizz Air au avut întârzieri (0,58% dintre curse au avut întârzieri mai mari de trei ore), în cazul Ryanair procentajul fiind, în medie, de 18,01% (0,77% mai mult de trei ore). În ceea ce privește TAROM, în medie, 29,33% dintre curse au fost întârziate (0,92% mai mult de trei ore).

Rutele TAROM cu cele mai multe probleme au fost Londra-București, Alicante-București, Iași-Madrid, Nisa-București.

Wizz Air, una dintre cele mai mari companii aeriene care operează în România, după numărul de pasageri, de 6,8 milioane în 2017, a înregistrat cel mai bun punctaj la toate criteriile de evaluare. La nivel global, Wizz Air se clasează pe locul 13, înaintea unor companii ca Turkish Airlines (locul 15), Emirates (locul 16) sau British Airways (locul 21).

Cu scorul 7,31, compania națională TAROM se află pe locul 49 din 72 în clasamentul mondial, dar înaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines sau Tap Portugal.

Clasamentul pe România este completat de Ryanair, care la nivel mondial se află la coada topului.

De altfel, Ryanair se numără printre cele mai slabe companii aeriene din Europa, alături de Iberia și Easyjet, potrivit clasamentului AirHelp.

Cele mai bune companii aeriene din lume

În urma evaluării a 72 de companii aeriene din întreaga lume, Qatar Airways se clasează pe primul loc, fiind urmată de Lufthansa și Etihad Airways.

Compania aeriană Țara Punctualitatea Calitatea serviciilor Procesarea cererii Scor final
1. Qatar Airways Qatar 8,9 9,5 8,9 9,08
2. Lufthansa Germania 7,6 9,5 8,6 8,57
3. Etihad Airways Emiratele Arabe Unite 8,6 9,3 7,5 8,43

 

Clasamentul este completat, în ordine crescătoare, de companiile Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines AG dba Austrian, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta și Virgin Atlantic. Patru dintre acestea (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta, Virgin Atlantic) sunt companii europene.

La polul opus, pe ultimele cinci locuri, se află Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines și WOW Air (Islanda). 

Cele mai bune aeroporturi din lume. Henri Coandă se află pe locul 116 din 141

Totodată, AirHelp a evaluat numeroase aeroporturi de pe toate continentente, luând în calcul punctualitatea zborurilor, calitatea serviciilor și experiența pasagerilor în terminale. Cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul Internațional Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul Internațional Atena (scor 8,69) și Aeroportul Haneda din Tokyo, Japonia (scor 8,63).

Aeroportul Internațional Henri Coandă din București este singurul aeroport românesc prezent în clasamentul mondial AirHelp, situat pe locul 116 din 141.

AirHelp, lider mondial pe piața despăgubirilor, ajută pasagerii să obțină compensații de până la 600 de euro, în cazul în care zborul a fost anulat sau a avut o întârziere de cel puțin trei ore din motive care țin de compania aeriană, inclusiv greve spontane ale echipajului. Suma exactă este calculată în funcție de distanța zborului. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubire, până la trei ani după data în care zborul lor a fost afectat.

Călătorii afectați pot solicita despăgubiri accesând site-ul AirHelp sau prin crearea unui cont pe site. Compania a lansat la începutul acestui an unui instrument care scanează email-urile cu rezervările de zboruri ale utilizatorilor Gmail, Microsoft Outlook și Hotmail și care îi anunță pe pasageri dacă zborul lor este eligibil pentru despăgubiri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Te rugam sa introduci comentariul
Te rugam sa introduci numele