Beijing, aeroportul pe care poți pierde cele mai multe zboruri de legătură. București, la polul opus

0
872

Pierderea zborurilor de legătură poate aduce despăgubiri pasagerilor de până la 600 de euro, dacă cursa este efectuată de o companie aeriană înregistrată în Europa sau dacă decolarea a avut loc de pe un aeroport de pe vechiul continent.

Riscul cel mai mare pentru pierderea conexiunii îl au pasagerii cu escală în China (fie ca vorbim de Beijing sau Shanghai), unde transferul de la un zbor la altul ajunge la trei ore. În Europa, șansele cele mai mari de ratare a îmbarcării pe zbor de conexiune sunt la Madrid (o oră și jumătate timpul de transfer, respectiv 65 de minute dacă cursele sunt operate de către Iberia).  Pentru persoanele din afara zonei Schengen, inclusiv românii, aeroportul din Bruxelles are un timp de conexiune de 90 de minute, similar cu aeroportul din Paris (Charles de Gaulle) atunci când pasagerul trebuie să se deplaseze de la un terminal la altul (vezi tabelul 1 de la final).

La polul opus, se află aeroporturi precum cel din Amsterdam, Munchen sau Zurich, recomandate pasagerilor care au de efectuat zboruri ce necesită escală. Aeroportul Otopeni se află, de asemenea, în rândul celor care au un timp scurt de transfer pentru zborurile de conexiune, mai exact o medie de 50 de minute.

”Când rezervi zboruri cu escale și rezervi separat fiecare segment, trebuie luat în calcul timpii de transfer din respectivele aeroporturi. Aceste transferuri diferă la fiecare aeroport. Din păcate, dacă zborurile sunt rezervate separat și se pierde conexiunea, pasagerul nu are dreptul la o cursă alternativă și nici la compensații. Poate primi despăgubire doar dacă primul zbor efectuat a înregistrat o întârziere mai mare de trei ore față de momentul inițial al aterizării”, spune Ștefan Radu, country manager Air Help.

Potrivit Directivei Europene 261/2004, dacă un zbor are mai multe escale, inclusiv întârzierea la una dintre ele poate fi despăgubită, dacă sunt respectate condițiile de eligibilitate. Esențial este ca toate acele zboruri să fie pe o singură rezervare. În prezent, multe zboruri sunt operate în code-share cu partenerii aerieni din aceeași alianță, însă compania care emite biletul de zbor este răspunzătoare pentru operarea cursei până la final, inclusiv pentru întârzierile sau anulările ce pot apărea.

”Foarte multe companii aeriene nu respectă timpul de transfer stabilit de aeroporturi pentru transferuri, lucru care, adesea, cauzează pasagerilor pierderea zborului de legătură. De curând, am avut un caz al unei familii de patru persoane care a pierdut conexiunea la Frankfurt pentru că a avut mai puțin de zece minute să prindă zborul de legătură, în condițiile în care acest aeroport necesită 90 de minute pentru zborurile cu escală. Compania a învinuit familia cu pricina că nu s-a grăbit pentru a prinde îmbarcarea, ceea ce este inacceptabil. Noi, la Air Help, ne asigurăm că pasageri precum membrii familiei despre care vorbeam să primească compensații pe măsură, pentru că este dreptul lor”, spune Ștefan Radu.

AirHelp este liderul mondial în obținerea compensatiilor  pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste cinci milioane de pasageri să primească despăgubiri în valoare de 300 de milioane de euro. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.

Îți recomandăm și:

Piața despăgubirilor pentru pasagerii români afectați de zboruri întârziate sau anulate este de 34 de milioane de euro, pe ultimii 3 ani

Liderul mondial în obținerea compensațiilor pentru zborurile întrerupte preia cererile românilor afectați de anulările TAP Portugal

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Te rugam sa introduci comentariul
Te rugam sa introduci numele