Zborurile către Turcia au înregistrat cele mai multe întârzieri și anulări anul trecut

0
936

AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, anunță că pe parcusul anului 2017 peste 42.000 de pasageri care au călătorit din România au fost afectați de întârzieri de mai bine de trei ore ale zborurilor, respectiv anulări și supraîncărcări ale curselor.

AirHelp a calculat valoarea totală a compensațiilor eligibile la aproximativ 12 milioane de euro (1 ianuarie 2017-31 decembrie 2017). Între orașele din România și cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări.

Cea mai aglomerată lună pentru România, în 2017, a fost noiembrie. După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinațiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) si Munchen (Germania). Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timișoara-București, cu 17%.

Spre comparație cu aeroporturi precum Singapore Changi, care are referințele cele mai bune, sau London Gatwick, aflat la polul opus, aeroporturile din România nu se află nici la coada clasamentului celor mai problematice, nici în topul lor. Performanțele înregistrate le plasează la mijlocul clasamentului.

Topul AirHelp, care ia în calul punctualitatea, serviciile și rata de procesare a cererilor pentru compensații, arată că operatorii aerieni Tarom și Ryanair au printre cele mai slabe performanțe.

ȘTEFAN RADU, country manager AirHelp: “Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal în lunile august și septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcați câteva zile la rând, dar nu au primit informații cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulți dintre aceștia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensații de la companiile aeriene, compensații care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deși este dreptul lor, mai puțin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensații. Recomandăm pasagerilor care au fost afectați de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-și citească drepturile și să se asigure că nu renunță la o compensație pe care sunt îndreptățiți să o primească. Misiunea AirHelp este să ajutăm pasagerii să-și primească compensațiile. Este dreptul lor”.

Pasagerii companiilor aeriene care au avut întârzieri sau anulări pot să-și verifice eligibilitatea pentru compensații în aplicația gratuită AirHelp, disponibilă pentru iOS și Android sau pe site-ul AirHelp. Întreg procesul nu durează mai mult de câteva minute.

 Despre AirHelp

AirHelp este lider mondial în recuperarea de compensații pentru companiile aeriene. Din 2013, de când a fost lansat, AirHelp a ajutat mai mult de cinci milioane de pasageri din întreaga lume, compensațiile recuperate pentru aceștia depășind 300 de milioane de euro. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țări, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.

Metodologia AirHelp: Compania are cea mai de încredere și precisă bază de date din lume privind zborurile companiilor. Baza de date AirHelp strânge multiple informații dintr-o varietate de surse de încredere, precum agenții guvernamentale, bazele de date ale aeroporturilor, flight – tracking, istoricul companiilor aeriene și date de brokeraj comercial. Astfel, AirHelp poate oferi o imagine corectă și reală a intârzierilor, anulărilor zborurilor la nivel mondial, circumstanțele lor și probabilitatea apariției acestor tipuri de probleme.

Sursa foto: Jaromir Chalabala/Shutterstock.com

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Te rugam sa introduci comentariul
Te rugam sa introduci numele