Blue Air confirmă intenţia de a lua parte la procedura de privatizare a companiei Cyprus Airways, împreună cu fondul de investiţii Renaissance Capital, anunţă compania low cost, într-un comunicat trimis ivisit.ro.
Reprezentanţii Blue Air au avut mai multe întâlniri cu oficiali ai guvernului cipriot, ai Autorităţii Aeronautice şi ai consultantului KPMG, desemnat pentru structurarea procedurii de privatizare a Cyprus Airways.
Guvernul cipriot şi Cyprus Airways au solicitat, săptămâna trecută, prin intermediul presei din Cipru, oferte neangajante pentru achiziţionarea participaţiei statuluila operatorul aerian sau pentru toate acţiunile.
Guvernul, care deţine 93% din Cyprus Airways, a anunţat că este în căutarea unui investitor strategic pentru a menţine compania pe linia de plutire, după pierderile masive înregistrate în ultimii ani.
Cyprus Airways a reuşit să evite falimentul numai datorită ajutorului de stat de aproximativ 80 milioane de euro (107,7 milioane de dolari).
Compania înfiinţată în 1947 operează şase aeronave Airbus 320 către 19 destinaţii din Europa şi Orientul Apropiat şi are parteneriate cu mai multe companii aeriene printre care şi Tarom.
Oficialii Blue Air precizează că având în vedere acordul de confidenţialitate încheiat cu guvernul Republicii Cipru, prin intermediul consultantului care se ocupă de vânzarea companiei aeriene, în stadiul actual nu pot fi făcute publice precizări despre detaliile tehnice ale acestei tranzacţii.
„Dacă acum mai bine de un an toate întrebările presei vizau situaţia economică a Blue Air şi se ridicau semne de întrebare relative la viabilitatea economică a companiei, astăzi suntem mândri să comunicăm că pentru noi este un capitol încheiat şi ne uităm cu seninătate la viitor. Toate acestea sunt un rezultat direct a eforturilor noastre din ultimul an şi ne permit să abordăm cu încredere perioada care urmează”, anunţă Gheorghe Răcaru, directorul general al Blue Air.
Şi Ryanair vrea Cyprus Airways
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low cost din Europa, ar putea fi interesată de preluarea operatorului aerian Cyprus Airways, a anunţat săptămâna aceasta şeful companiei, Michael O’Leary.
Compania are în Cipru, încă de acum cinci ani, o bază operaţională care oferă zboruri spre opt state europene, majoritatea de pe aeroportul din Paphos.
Ryanair a înregistrat în anul fiscal 2013 primul declin din ultimii cinci ani al profitului său anual, din cauza concurenţei strânse pe piaţa europeană, care a condus la scăderea costului călătoriilor.
Operatorul low cost a raportat recent un profit net de 523 de milioane de euro (717 milioane de dolari) în anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie, faţă de un câştig de 569 de milioane de euro anul precedent. Vânzările au urcat cu 3%, la 5,04 miliarde de euro.
Compania irlandeză se aşteaptă la creşterea numărului de pasageri cu 4% anul viitor, la peste 84,6 milioane, urmând ca până în 2019 să transporte anual 110 milioane de persoane.
Ivisit.ro vă recomandă şi:
* In premiera, Grecia surclaseaza Turcia la vacante de vara
* Record de turisti straini in Spania, in prima jumatate de an