Un drum din Madagascar şi câte unul din India, Australia, Nepal, Siberia, China şi Transfăgărăşanul sunt menţionate într-un articol BBC ca fiind cele mai periculoase din lume, scrie mediafax.ro.

Drumul Naţional 5 din Madagascar

E nevoie de un şofer şi de un mecanic ca să circuli pe şoseaua care leagă oraşele Maroantsetra şi Soanierana-Ivongo. Faci 24 de ore pe drumul format din nisip, roci solide şi poduri care trebuie studiate înainte de a fi trecute şi care, în sezonul ploios, devin de-a dreptul de netrecut. Nu degeaba i se spune „cel mai prost drum din lume”.

Trecătoarea Rohtang, India

Rohtang înseamnă „morman de cadavre”, un nume dat de alunecările de teren mortale care au loc la 4.000 de metri altitudine în estul Himalayei. Furtunile şi avalanşele fac drumul şi mai periculos. Este deschis din mai până în noiembrie, dar ca să circuli pe el îţi asumi un mare risc.

Transfăgăraşanul

Drumul de 90 de kilometri care ajunge la 2.034 de metri altitudine este plin de curbe şi coborâri periculoase. A fost desemnat de echipa Top Gear „cel mai frumos drum din lume”, dar şoferii spun că sunt puşi în situaţia de a schimba viteza la fiecare 3-4 minute, o situaţie nu tocmai distractivă.

Autostrada Eyre, Australia

Drumul aflat în sudul Australiei este considerat periculos din cauza cangurilor, a păsărilor emu şi chiar a cămilelor care sar în faţa maşinilor, deşi, la prima vedere, pare „simplu şi plictisitor”.

Autostrada Prithvi, Nepal

Autostrada de 174 de kilometri de la Kathmandu la Pokhara oferă o privelişte minunată şoferilor, vârful Annapurna, al zecelea ca înălţime din lume, de exemplu. Deopotrivă pot fi “admirate” şi maşinile care au ajuns în râu după ce au căzut în prăpastie.

Autostrada Kolyma, Siberia

Este singurul drum principal din regiunea îngheţată din estul Siberiei. „Drumul oaselor”, cum este cunoscut, are o istorie tragică. A fost construit de sute de mii de prizonieri politici care au fost exilaţi în gulagurile din regiune în timpul regimului lui Stalin între anii 1930-1950. Mii dintre ei au fost împuşaţi pentru că nu munceau suficient de mult, la fel de mulţi au murit din cauza condiţiilor groaznice din gulaguri sau a temperaturilor de -70 de grade Celsius.

Tunelul Guoliang, China

Tunelul a fost construit de localnicii din satul Guoliang, care se afla în Munţii Taihang din estul Chinei, din 1972 până în 1977, după ce guvernul a refuzat să îl facă. Are 1,2 kilometri lungime şi este destul de periculos de parcurs cu maşina, mai ales dacă şoferii îşi îndreaptă privirea în jos.