Transalpina rămâne închisă circulaţiei pe tronsonul Rânca-Obârşia Lotrului din cauza nefinalizării lucrărilor de construcţie şi neasigurării condiţiilor de siguranţă pentru trafic. Romstrade, firma lui Nelu Iordache nu a finalizat lucrările în zonă, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale nu reuşeşte să rezilieze contractul cu firma intrată în insolvenţă după arestarea omului de afaceri.

Însă administratorii unităţilor de cazare din Rânca, reprezentanţii asociaţiilor de crescători de animale din zona Novaci-Baia de Fier fac presiuni pentru deschiderea drumului, susţinând că situaţia de acum îi duce la faliment.

Ei au protestat săptămâna aceasta în faţa sediului Regionalei CNADNR, au împărţit pâine pe care au scris numele şoselei, colivă şi lumânări şi au pomenit numele unor parlamentari de la care aşteaptă ajutor.

coliva transalpina

„Proclamaţia de la Rânca”, un document întocmit de ei a fost înmânat autorităţilor în speranţa că drumul va fi deschis cât mai curând. Documentul este semnat de proprietarii de pensiuni şi de hoteluri de la Rânca, de asociaţiile de crescători de animale din zona Novaci-Baia de Fier, care posedă cele 30 de stâne de pe Transalpina şi alte ferme de animale din zonă, de asociaţiile şi obştile care deţin zeci de mii de hectare de păduri şi ai căror membri nu mai pot să-şi exploateze pădurile.

„Avem ratele neplătite la bănci de două luni. Ne-am împrumutat zeci de miliarde să facem pensiuni în Rânca, să dezvoltăm zona şi acum ce ne fac? Este teama locului de muncă în primul rând, noi trebuie să dăm afară toţi angajaţii pe care îi avem pentru că, dacă nu se mai circulă pe Transalpina, nu mai vine niciun turist, toţi şi-au reluat discuţiile cu noi şi şi-au amânat rezervările pe care le-au făcut anticipat pentru lunile iulie şi august, grupuri întregi cu mese festive, turişti care veneau din zonele străine şi veneau pe aici. Este o dramă, oamenilor le e frică de pierderea locurilor de muncă”, a spus Constantin Pănescu, preşedintele asociaţiei care reprezintă interesele proprietarilor de pensiuni şi hoteluri din staţiunea Rânca.

Totuşi, ei se aşteaptă ca drumul să fie deschis până pe 10 iulie, altfel ameninţă cu un protest de amploare.

Pe Transalpina nu circulă nimeni, şoferilor fiindu-le teamă că vor fi amendaţi

DN 67C Transalpina este finalizat în proporţie de 80%, dar pe porţiunea dintre Rânca şi Obârşia Lotrului drumul nu este semnalizat corespunzător şi nici nu au fost montate elemente de siguranţă, ceea ce poate duce la producerea de accidente rutiere, susţin oficialii CNADNR.

Mai precis, DN 67C are caracter de şantier, turiştii care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate.

neaga

„Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Garanţiile de bună execuţie sunt de 130 de milioane de lei în cazul acestui contract, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta „garanţii expirate”, pentru care CNADNR a instituit măsura sechestrului asiguratoriu, iar pentru diferenţa de 40 de milioane compania face demersuri de executare silită a Romstrade.

„Până la sfârşitul lunii iulie vrem să vedem ce prejudiciu a produs necontinuarea contractului pentru CNADNR pentru că există două tipuri de prejudiciu. Unul e prin necontinuarea contractului, iar celălalt e datorat escaladării preţurilor şi calităţii lucrărilor. Când avem aceste toate aceste date ne adresăm justiţiei şi aceasta va spune da sau nu pentru reziliere. De ce nu vrea casa de insolvenţă rezilierea? Simplu, pentru că noi mai avem să le plătim din acest contract aproximativ 400 şi ceva de milioane de lei până la sfârşitul lui 2015, lucru foarte convenabil pentru casa de insolvenţă”, a explicat Narcis Neaga.

De ce nu se lucrează pe Transalpina

Romstrade a început lucrările de modernizare a şoselei în 2007, dar muncitorii au fost retraşi de pe şantier în 2012, după arestarea patronului Nelu Iordache, pe 2 decembrie.

nelu iordache

În 26 aprilie 2013, Nelu Iordache a fost trimis în judecată într-un dosar privind deturnarea fondurilor europene pentru primul tronson din autostrada Nădlac – Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune.

În 5 mai, Curtea de Apel Bucureşti a decis definitiv ca omul de afaceri să fie judecat în stare de arest la domiciliu.

Curtea de Apel Bucureşti a admis atunci solicitarea de înlocuire a măsurii preventive, după ce Tribunalul Bucureşti a respins această cerere în mai multe rânduri.

Turiştii se pot plimba, în schimb, pe Transfăgărăşan

Circulația pe drumul național DN 7C Transfăgărășan, între Bascov, judeţul Argeş şi intersecția cu drumul național Brașov – Sibiu este deschisă de la 1 iulie până pe 31 octombrie.

transfagarasan6

Circulația se desfășoară însă cu restricții în anumite zone din cauza căderilor de pietre.

Pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 104+000 și kilometrul 130+000 (Bâlea Cascadă) este interzisă circulația pe timpul nopții, în intervalul orar 21:00 – 7:00.

Transfăgărăşanul are o lungime de 151 de kilometric. Drumul începe în comuna Bascov, județul Argeş şi se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârţişoara. Transfăgărășanul, care ajunge la altitudinea de 2.042 de metri, se află pe locul doi ca altitudine în România după Transalpina, care ajunge la 2.145 de metri.

Ivisit.ro îţi recomandă şi:

“Litoralul Verde”, brandul sudului litoralului

*  Pasarelele pietonale din Mamaia, noile atractii turistice ale zonei

Industria de croaziere din Europa a ajuns la nivelul record de 39,4 miliarde de euro in 2013

Nivel record de pasageri pe aeroporturile din Bucuresti, in primul trimestru