Autostrada Bucureşti-Piteşti şi Autostrada Soarelui intră în reparaţii de anul viitor, pentru 12 luni, şi după această perioadă şoferii ar putea plăti o taxă ca să le traverseze.

Costurile reabilitării sunt estimate la 250 de milioane de euro, a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Întreţinerea celor două autostrăzi este parte a unui proiect de concesiune, alături de construcţia centurii Sud a municipiului Bucureşti.

„Începând din acest an, undeva în toamnă, putem vorbi despre un partener privat care se va ocupa de sistemul de taxare. Implementarea unui nou sistem de taxare face parte din proiectul de concesiune”, a declarat directorul CNADNR.

CNADNR a revenit ulterior declaraţiei cu un comunicat în care precizează că „după reabilitarea autostrăzilor A1 şi A2, Concesionarul sau Statul Român pot opta sau nu pentru introducerea sistemului de taxare, în funcţie de preluarea riscului de trafic”.

În februarie 2013, CNADNR a primit oferte de la Strabag, Vinci, Aktor, Astaldi, Tehnostrade, UMB Spedition şi Euro Construct Trading’98 pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a municipiului Bucureşti, precum şi pentru operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi a autostrăzii Bucureşti-Piteşti.

 Ivisit.ro îţi mai recomandă şi: