Pentru a doua oară în ultimele 12 zile, Tap Portugal anulează o cursă Lisabona-București și returul acesteia, de data aceasta din cauza unor probleme tehnice. 175 de pasageri au rămas toată noaptea în aeroportul din Lisabona, în așteptarea unei rerutări și alți 250 au așteptat pe aeroportul Henri Coandă să fie găsită o soluție pentru plecarea lor.

14 au fost rerutați prin Munchen, iar restul revin în țară joi seara, cu o cursă specială care a plecat de la Lisabona în jurul orei 16.30. A fost soluția de compromis pe care compania portugheză a găsit-o după ce ministrul Transporturilor de la Lisabona a fost contactat de ambasadorul român Ioana Bivolaru.

„Personalul diplomatic de la Lisabona a fost în alertă încă de la anularea zborului și s-a preocupat de situația pasagerilor. Regretăm disconfortul creat acestora de compania portugheză, dar și celor care așteptau la București să plece spre Portugalia. Din păcate este a treia oara în ultimele două săptămâni când operatorul anuleaza un zbor spre România (și retururile de la București) și crează dificultăți nu numai pasagerilor, ci și agențiilor de turism”, a declarat Alin Burcea, presedintele ANAT.

Asociația a cerut din nou explicații companiei portugheze si ambasadei Portugaliei la București, așa cum a făcut și la finalul lunii august, când compania nu a comunicat nimănui anularea consecutivă a două curse spre București.

Pasagerii afectați de zborurile anulate pot primi despăgubiri de până la șase sute de euro, potrivit reglementărilor europene. ANAT îi consilieză cum să procedeze, dar nu depune cererile în numele lor.

Cererile le sunt preluate însă de Airhelp, liderul mondial în obținerea despăgubirilor pentru pasagerii afectați de anularea, întârzierea sau reprogramarea zborurilor, prezent din septembrie și în România. Airhelp lucrează deja pentru pasagerii afectați de anulările zbrurilor TAP Portugal din 27 și 28 august.

Obținerea compensației în cazul pasagerilor TAP Portugal începe cu verificarea eligibilității cazului, care se poate face în mai puțin de trei minute, prin completarea chestionarului de pe pagina de internet a companiei https://www.airhelp.com/ro/, respectiv din aplicația AirHelp, printr-o simplă scanare a boarding pass-ului.

Imediat ce eligibilitatea a fost confirmată, AirHelp trimite cererea la compania aeriană și face demersurile pentru obținerea compensației. Dacă va fi necesar, AirHelp va reprezenta în instanță pasagerii pentru a le apăra drepturile.