Tarom, la fel ca și mai bine de jumatate dintre operatorii aerieni din alianța Sky Team (ex. AirFrance KLM), respectiv peste 64% dintre companiile din Star Alliance (ex. Lufthansa) și peste 75% dintre cele din One World (ex. British Airways) este conectat la softul Altea, dezvoltat de Amadeus, sistem care astăzi după prânz s-a defectat cauzând probleme grave si cozi interminabile pe foarte multe aeroporturi din lume. De altfel, peste de 120 de companii aeriene ar putea fi afectate de stricarea softului de check in, pasagerii acestora ajungând cu intarziere foarte mare la destinatie.

Pana in prezent au fost relatate probleme pe aeroporturile din Londra (Heathrow si Gatwick), Paris (Charles de Gaulle), Zurich, Melbourne, Johannesburg, Singapore (Changi) si Washington DC (Reagan Airport).

Pot primi toti acesti pasageri compensatii?

Potrivit directivei europene nr. 261/2004, pasagerii curselor intarziate (mai mult de 3 ore) sau anulate pot primi de la operatorii aerieni compensatii de pana la 600 de euro. Ramane de vazut daca o problema de IT poate fi considerata o situatie exceptionala si daca se va decide penalizarea companiilor aeriene in acest caz.