Nu contează parcursul naționalei Statelor Unite la Campionatul Mondial de Fotbal pentru suporterii prezenți în Brazilia, atâta timp cât aceștia au ceva de câștigat. Iar când acest câștig se traduce prin mai multă bere, naționala poate să rateze și calificarea în etapele post grupe. Potrivit indexului berii, realizat de ECA International, fanii Statelor Unite care și-au urmat echipa la World Cup au posibilitatea să cumpere trei sticle de bere în Brazilia cu banii pe care i-ar plăti în Statele Unite pentru două sticle de bere.

Dar dacă vorbim de economii, suporterii greci sunt cei mai câștigați. Potrivit indexului, realizat pe prețul sticlelor de bere de 500 de ml, pentru aceeași sumă de bani, grecii pot cumpăra de două ori și jumătate mai multă bere decât ar fi cumpărat acasă la ei. La capitolul bere ies câștigători și elvețienii, sud coreenii, algerienii și rușii, care vor plăti mai puțin decât în barurile din țara lor.

Realii brazilieni s-au depreciat mult în ultimele 12 luni, așa că sunt suporteri care vor plăti mai mult decât în propria țară pentru o bere în Brazilia. Este cazul fanilor naționalei Ghanei care vor da pe o sticlă de bere cu 60% mai mult decât ar fi plătit într-un bar la ei în țară. Nici croații și nici bosniecii nu sunt în avantaj, berea de la Campionatul Mondial fiind mai scumpă decât cea din țara lor.

Prețul unui pahar (473 cl) de bere importată și comercializată pe stadionul Maracana costă 5 dolari, peste prețul cu care poate fi cumpărată de pe străzile din Rio de Janeiro. Celor care ajung totuși pe stadion li se recomandă să evite brandurile internaționale și să aleagă Skol, Bohemia sau alte braduri locale.

Până la Campionatul Mondial de Fotbal, legea interzicea consumul de bere pe stadioanele din Brazilia, însă s-a hotărât, la cererea FIFA (în condițiile în care Anheuser-Busch InBev – cel mai mare producător de bere la nivel mondial – este sponsor principal), comercializarea berii pe durata competiției.

Ca o paranteză, a fost efectuat un studiu la care brazilienii au numit preferințele lor naționale, iar 77% dintre brazilieni au nominalizat fotbalul și 35% dintre aceștia berea. Se estimează că pe durata Campionatului Mondial consumul de bere va crește cu 37%, iar vânzările vor depăși 800 de milioane de dolari în cele 4 săptămâni ale competiției. Pe durata Campionatului Mondial de Fotbal din 2010, consumul de bere a crescut cu 15% în Brazilia.

Ivisit.ro îți recomandă și:

* Cupa Mondială 2014. Punctul zero al lumii: Brazilia. Capitala fotbalului: Rio de Janeiro