După ce mai mulți turiști care au ales sudul litoralului s-au trezit, odată ajunși la hoteluri, că respectivele camere fuseseră supra-rezervate, reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism au transmis un comunicat de presă în care explică cine sunt vinovații pentru această situație neplăcută.

Potrivit conducerii ANAT, agențiile membre care au efectuat rezervări la hotelurile respective din zona de sud a litoralului nu sunt vinovate pentru situația creată, acele rezervări fiind confirmate de către unitățile de cazare, în baza contractelor bilaterale. De asemenea, agențiile membre ANAT și-au respectat obligațiile față de turiștii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel și față de partenerii hotelieri, motiv pentru care situația din aceste zile nu a fost generată de eventuale plăți neefectuate ale agențiilor către unitățile de cazare.

“Agențiile noastre și-au îndeplinit obligațiile asumate față de turiști, așa cum au făcut-o și o vor face de fiecare dată. Menționăm că agențiile membre ANAT au aflat de această situație odată cu sosirea turiștilor la unitățile hoteliere, nefiind anunțate din timp de către hotelieri. Chiar și așa, agențiile s-au implicat pentru a găsi soluții alternative, întrucât turiștii nu aveau nicio vină. Pentru a compensa neplăcerea creată, au fost acordate de către unitățile hoteliere în cauză alternative la cazare sau compensații suplimentare, precum upgrade la regimul de masă, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fără alte costuri”, a declarat președintele ANAT Aurelian Marin, potrivit unui comunicat de presă.