Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a solicitat conducerii TAROM un plan de măsuri imediate care să îmbunătăţească situaţia economică a companiei, în contextul în care aceasta îşi desfăşoară activitatea într-o piaţă concurenţială puternică, informează ministerul într-un comunicat de presa. 

TAROM a redus pierderile cu 44% (100 de milioane de lei) în 2013, faţă de anul anterior, şi cu o treime, respectiv 56 de milioane de lei, faţă de cifra raportată în bugetul aprobat pentru anul 2013. 

Rezultatul net indică în 2013 pierderi pentru TAROM de 130,168 de milioane de lei, comparativ cu 230,618 milioane de lei raportate în 2012.

Potrivit companiei, rezultatul net aferent lui 2013 a fost mai bun cu 9%, respectiv 13 milioane de lei, comparativ cu cel estimat în planul de management (minus 143 de milioane de lei). 

Venituri totale ale TAROM pentru 2013 se ridică la 1,274 de miliarde de lei, în creştere cu 7,187 de milioane de lei faţă de 2012, iar cifra de afaceri netă a crescut anul trecut cu 3% (36,871 de milioane de lei), ajungând la 1,085 de miliarde de lei.

Compania a redus cheltuielile totale în anul financiar 2013 cu 6%, în scădere cu 93,262 de milioane de lei faţă de anul 2012, când acestea erau de 1,497 de milioane de lei. 

La TAROM, componenţa Consiliului de Administraţie e în continuă schimbare

La începutul lunii mai, Adunarea Generală a Acționarilor a decis schimbarea din funcție a patru dintre cei șase membri ai Consiliului de Administrație al TAROM.

Cei doi administratori rămași în CA sunt Dante Stein, fost consilier al premierului Victor Ponta şi Răzvan Filipescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, iar cei patru înlocuiți sunt Manuel Donescu, Florin Luca, Constantin Sebeşanu şi Ovidiu-Petrişor Artopolescu.

Un alt membru al CA, Bogdan Speteanu, a renunţat la această poziţie în urmă cu o lună şi jumătate.

În noiembrie 2013, Ministerul Transporturilor i-a revocat din CA pe Dan Pascariu (preşedinte), Valentin Macec, Ciprian Lăduncă, Marius Ghenea şi Dumitru Prunariu, în contextul conflictului dintre CA şi CEO-ul companiei, Christian Edouard Heinzmann.

Cursa Bucureşti-Beijing, aşteptată de un an

Surse din cadrul companiei spun că la finalul verii va fi introdusă și cursa București-Beijing şi retur, amânată până acum pentru că TAROM insistă să obțină un orar mai bun de aterizare și decolare din Beijing.

Prețul unui bilet București-Beijing va fi de 600 de euro. Durata zborului va fi de nouă ore. Zborurile vor fi făcute cu aeronave Airbus A310, TAROM având două astfel de avioane în flotă, încă din 1992.   

Linia aeriană Bucureşti-Beijing a fost sistată în 2003, din raţiuni economice. Ideea reluării zborurilor către China a fost lansată în 2013, de premierul Victor Ponta, în cadrul unei vizite la Beijing, şi a fost reluata în noiembrie, după un forum economic româno-chinez la Bucureşti. Cursa ar fi benefică oamenilor de afaceri prezenţi în România şi celor pe care Guvernul îi aşteaptă să investească în ţara noastră, dar şi turiştilor chinezi. 

Foto: planetspotters.net

Ivisit.ro vă mai recomandă:

Cum s-ar putea ieftini vacantele in Romania. ANAT cere extinderea cotei TVA de 9% la cazarea cu demipensiune sau pensiune completa

Oferte speciale in iulie, in Bulgaria, dupa inundatii si anunturile alarmiste despre pericolul infectarii cu virusul hepatitei A