Fidelizarea pasagerilor cu bani, în varianta EtihadAirways,  se traduce prin servicii de excepție la first class. Mai exact, cei care au impresia că scaunele de la first class sunt prea incomode pe durata călătotoriei pot opta pentru un zbor în dormitorul Airbusului A380. În curând (decembrie 2014), avioanele companiei aeriene vor fi compartimentate cu apartamente în miniatură, prevăzute cu baie proprie și cabină de duș, dormitor și majordom. Un bilet la first class, cu astfel de facilități, va ajunge la 21.000 de dolari pe ruta Abu Dhabi-Londra (pe un singur segment de zbor).

Operatorul din Abu Dhabi și-a anunțat planurile de compartimentare ale cabinelor  jet-urilor ce urmează a fi livrate în următorii ani, numind noile separeuri ”residence” (reședințe). Acestea vor fi disponibile pentru maximum 2 paageri.

Compartimentarea de tip apartament face parte dintr-o serie de noutăți ale operatorului aerian care, de ceva vreme, își fidelizează pasagerii de la first class cu chefi de renume și bone la bord.

”Desigur, vom avea parte de efectul halo poziționând Etihad ca o companie premium. Dar nu am fi luat această decizie dacă nu am fi fost siguri că ne va aduce bani. Aici (pe acest segment n.red) este cererea”, spune James Hogan, CEO Etihad.

Etihad este cea mai mică dintre cele 3 companii de stat din zona Golfului care s-au dezvoltat foarte rapid în ultimii ani. Cu baza la Abu Dhabi, Etihad a început operarea în 2003 și are în prezent o flotă formată din 96 de aeronave. Anul trecut a transportat 11,5 milioane de pasageri și a înregistrat un profit de 62 de milioane de dolari. Are comenzi deja pentru alte 220 de avioane, dintre care 10 Airbus A380 și 71 de Boeing Dreamliner.

Etihad are acțiuni și la companii din afara Golfului, inclusiv la Virgin Australia și AirBerlin, iar în ultima perioadă negociează un pachet și la Alitalia.

Cel mai mare competitor al său este Emirates, cu baza la Dubai.