După mai multe runde de negocieri la nivel înalt privind măsurile dure pe care Alitalia ar fi trebuit să le ia astfel încât Etihad Airways să intre în acționariatul companiei italiene, cei doi operatori aerieni păreau să îndrepte cu pași siguri pe drumul încheierii înțelegerii mult așteptate de către italieni. Însă, în ciuda optimismului exprimat de autoritățile italiene și de managementul Alitalia, răspunsul companiei din Emiratele Arabe Unite se lasă încă așteptat.

Potrivit avionews.com, Etihad a cerut o serie de garanții, atât din partea operatorului aerian, cât și din partea guvernului italian, privind punerea în aplicare a condițiilor pe care le-a impus pentru a investi aproximativ 500 de milioane de euro în schimbul a 40% din acțiunile Alitalia. Astfel, compania din Emirate a cerut conducerii Alitalia să reducă numărul de angajați cu 2.700, să taie costurile și să restructureze datoriile, iar autorităților italiene le-a solicitat liberalizarea aeroportului Milan – Linate și reducerea privilegiilor acordate operatorilor low cost. Pe de altă parte, planul Eithad de redresare a companiei italiene presupune transformarea Alitalia într-o companie de cinci stele și readucerea ei pe profit, până în 2017.

Tensiuni între acționari

Între timp, actualii acționari de la Alitalia au avut un schimb dur de replici săptămâna trecută, protagoniști fiind directorii Air France-KLM și Intesa Sanpaolo. “Condițiile impuse de Etihad sunt la fel, dacă nu chiar mai drastice decât cele impuse de Air France în toamna anului trecut. Dacă preluarea Etihad va fi una ostilă, vom analiza oportunitatea de a ne retrage din acționariatul Alitalia”, a declarat Alexandre de Juniac, CEO Air France – KLM. Până acum câteva luni, compania franceză a fost cel mai mare acționar al Alitalia, cu 25% din acțiuni, dar după ce-a refuzat să participe la ultima majorare de capital a rămas doar cu 7% din acțiuni.

În replică, directorul Intesa Sanpaolo, Carlo Messina, a acuzat compania franceză că s-a retras tocmai când era mai mare nevoie de ajutorul ei. “Am creat o operațiune financiară cu scopul de a permite Air France să-și majoreze capitalul. Dar în final ne-au lăsat baltă, și am fost nevoiți să ducem operațiunile până la capăt. Air France poate ieși acum din acționariat, dacă asta își doresc”, a explicat Messina, Intesa Sanpaolo fiind în prezent cel mai mare acționar, cu 20,59% din acțiunile Alitalia.

Ivisit.ro vă recomandă și: