Aerul conditionat din avioane, reprezinta un subiect mult dezbatut de ceva vreme. In timp ce unele studii sustin ca aerul din avioanele de pasageri nu contin mai multi microbi decat, sa zicem,  aerul dintr-un spatiu de birouri de marime medie, altele spun ca acesta contine toxine care, odata inhalate, pot duce la cancer, oboseala sau probleme neurologice.

Totusi, astfel de studii nu sunt neaparat departe de adevar, pentru ca, spre exemplu, este posibil sa racesti in timpul zborului, fara sa inhalezi toxine si invers.

Trebuie spus ca, aerul pe care il respiri la 10,000 de metrii inaltime, este pe jumatate aer reciclat din habitaclu, iar cealalta jumatate este „aer proaspat”, adus de motoare din exterior, trecand mai intai prin mai multe filtre.

Exista o contradictie, insa, si in privinta eficacitatii filtrelor de aer. Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), in 2015, mai mult de 3,5 miliarde de pasageri si 500,000 de piloti, au respirat in timpul zborului aer care continea o cantite mica de uleiuri de motor. Pe de alta parte, producatorii de aeronave sustin ca aerul este curat si sigur de resprat.

In orice caz, cercetatorii sustin, ca cea mai buna metoda sa nu contactezi o raceala de la un alt pasager, in timpul zborului, este sa tii aerisirea de deasupra locului tau deschisa, permitind astfel curentilor de aer sa formeze o bariera de aer curat in jurul tau.

Boeing sustine ca acest lucru nu este neaparat necesar, pentru ca intre 94 si 99.9 % din microbiii care se transmit pe calea aerului, sunt captati si distrusi de filtrele avioanelor si ca aerul din habitaclu este reinprospatat o data la doua- trei minute, mult mai des decat intr-un birou.

Cel mai probabil moment sa contactezi o raceala intr-un avion, este in momentul in care avionul stationeaza la sol, cu motoarele pornite, dar cu sistemul de ventilatie oprit, sustine Dr. Richard Dawood, pentru publicatia Telegraph Travel.