Dacă la nivel global o multinațională alocă anual un buget între 30 și 100 de milioane de euro pentru deplasările în inters de serviciu, în România, suma variază între 1 și 2 milioane de euro. Pentru același interval de timp, o companie cu capital românesc alocă în fiecare an o sumă cuprinsă între 300.000 și 500.000 de euro. De obicei, rezervările biletelor de avion sunt efectuate cu cinci până la șapte zile înainte de data plecării. În acest caz, la nivel mondial situația este similară. De asemenea, costul mediu al deplasărilor este de 300 de euro pentru o călătorie de două zile.

”În funcție de contractele aflate în desfășurare ale companiilor, sunt ani în care reprezentanții unei anumite firme călătoresc cu regularitate către una sau mai multe destinații, odată încheiate aceste contracte călătoriile putându-se diminua foarte mult”, spune Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group.

Cele mai multe companii care își trimit reprezentanții în călătorii în interes de serviciu sunt din sectoarele pharma, banking, energie și retail. Cel mai mare trafic de deplasări este înregistrat din București (90%), oraș urmat de Cluj Napoca și Timișoara. Traficul domestic reprezintă doar 8% din totalul călătoriilor de afaceri. Cursele long courier însumează 30% din totalul călătoriilor, destinațiile cele mai căutate din România fiind New York, Beijing și Bangkok.

La nivel mondial, cei care efectuează deplasări relaționate jobului activează în domenii precum pharma, resurse marine, retail, IT, producție. Traficul domestic reprezintă chiar și 60% din totalul zborurilor efectuate în anumite țări precum Germania, Franța, Statele Unite, statele nordice, în timp ce americanii sunt lideri la călătoriile în interes de serviciu la nivel global.

Cu plecare din România, orașele către care se efectuează cele mai numeroase deplasări în scop de business sunt Viena, Londra, Paris, Istanbul și New York. La nivel global, clasamentul arată astfel: Londra, Shanghai, Singapore, Beijing, Tokyo și Paris. În ceea ce privește opțiunile de călătorie, 5% dintre cei care efectuează deplasări în interes de serviciu călătoresc la business class, restul de 95% optând pentru economic . Din totalul de zboruri internaționale efectuate de către angajații firmelor, 10% sunt operate de către companiile low cost.