Hotelurile din Bucureşti trăiesc în proporţie de 60-80% din industria de evenimente, la fel ca foarte multe de pe Valea Prahovei şi doar câteva de pe litoral, care sunt deschise şi în extrasezon.

Afirmaţia aparţine lui Radu Cimponeriu, consultant MICE (Meeting, Incentives, Conferences and Exhibitions), prezent la conferinţa Romanian Travel Forum, desfăşurată joi la Bucureşti.

Cimpoieru spune că industria de evenimente din România are o structură foarte puţin dezvoltată şi se concentrează pe marile aglomerări urbane, iar cheltuielile pe participant/eveniment sunt de numai 100-150 de euro, comparativ cu industriile MICE din Europa.

Un participant obișnuit la o conferință aduce în țara gazdă de peste 3 ori mai mulți bani pe zi decât un turist obișnuit, precizează specialistul MICE.

“La nivel mondial, cheltuielile medii MICE, în 2012, au fost de 1.620 de euro pe participant, în timp ce în România sunt în medie de 100-150 de euro pe participant”, spune acesta.

În Marea Britanie au intrat 40 de miliarde de lire sterline din activităţile MICE, în anul preolimpic 2011, cheltuiala pe locuitor fiind de 783 de euro. În Germania au intrat 65 de miliarde euro, în 2012, din industria organizării de expoziţii, conferinţe sau congrese.

Industria MICE poate genera crearea de noi locuri de muncă, poate menţine constant numărul locurilor de muncă existente, poate absorbi forţă de muncă specializată, poate dezvolta serviciile auxiliare, cum sunt cele bancare, de transport, de amenajare urbană sau pot crea destinaţii brand.