Jurnalistul şi bloggerul american Spud Hilton a lansat o campanie care urmăreşte să îi descurajeze pe pasagerii care au bagaje de mână voluminoase, pe care el le descrie ca fiind “valize în care ar putea transporta un mic ponei”. Campania urmăreşte, în acelaşi timp, descurajarea magazinelor să vândă genţi pentru bagajul de mână cu dimensiuni mai mari decât cele specificate pe etichetă.

Oamenii sunt îndemnaţi să îi fotografieze pe acei pasageri care au bagaje de mână care depăşesc dimensiunile acceptate şi să le posteze pe Instagram, Twitter şi Vine, cu hashtag-ul #CarryOn Shame. Campania a fost lansată într-un moment în care companiile aeriene introduc taxe mai mari pentru bagajul de cală, iar pasagerii au găsit o astfel de soluţie ca să nu le plătească.

“Dar adevărata problemă este atitudinea și negarea. Ei stau la coadă la aeroport, de doi metri de dispozitivul de măsurare oferit de companiile aeriene, transportând clar o întreagă garderobă, inclusiv pălării, şi apoi trec de porţile de securitate cu o atitudine care se traduce prin ‘aceste reguli stupide nu se aplică la mine'”, explică jurnalistul pe blogul său.

Care păcat este mai mare, că pasagerul nu respectă regulile din avion sau că operatorul aerian nu le aplică, se întreabă el.

“Noi credem că merită să atragem atenția la ambele, acesta fiind motivul pentru care cerem călătorilor să caute exemple de ‘bagaje ruşinoase’, să le fotografieze sau să le filmeze şi să le posteze pe Instagram, Twitter şi Vine, cu hashtag-ul #CarryonShame”, spune el.

Exemplele cele mai ridicole vor fi postate pe blogul său, săptămânal.

“Asigurați-vă că includeţi aeroportul şi compania aeriană, dacă este posibil, în postul vostru”, cere jurnalistul, care consideră că la sfârşitul zilei compania aeriană trebuie să ia măsuri.

Campania urmăreşte şi încurajarea pasagerilor să ocolească magazinele care vând genţi pentru avion cu dimensiuni nepotrivite. El povesteşte că a verificat în magazine astfel de genţi şi a constatat că 40% dintre acestea nu respectau standardele impuse de companiile aeriene (14 cm lăţime, 22 cm înălţime). Unele genţi erau cu 2 cm peste datele trecute pe etichete.

“Nu pare a fi nimeni responsabil de acest lucru, aşa că poate că ar trebui să fii tu, călătorule”, spune jurnalistul, care îi îndeamnă pe pasageri să fotografieze şi genţile ale căror dimensiuni nu corespund descrierii de pe etichetă, fotografii pe care să le posteze, de asemenea, pe Twitter, Instagram şi Vine cu hashtag-ul #CarryonShame.

Toate aceste obiceiuri, spune jurnalistul, duc la întârzierea îmbarcării tuturor pasagerilor, a zborului şi se traduc prin desconsiderarea celorlaţi pasageri, cei care respectă regulile.

Fotografii preluate de pe blog.sfgate.com

Ivisit.ro îţi mai recomandă şi: