Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), anunta printr-un comunicat de presa ca acordă asistenţă juridică pasagerilor TAP Portugal de pe zborurile anulate în 27 si 28 august, care se întorc din vacanţă cu o întârziere de două zile. Departamentul juridic al asociaţiei (office@anat.ro) va consilia fiecare pasager ce are de făcut şi cui să se adreseze.

Mai multe informaţii, aici: Drepturile pasagerilor pe transportul aerian

ANAT a trimis Ambasadei Portugaliei la Bucureşti un protest după situaţia creată de compania portughează, reclamând lipsa de comunicare între TAP Portugal şi agenţiile de turism care au vândut vacanţe cu transport pe cursele acesteia.

Mai multe agenţii de turism membre ale asociaţiei au anunţat luni ANAT că nu au avut nicio comunicare cu TAP Portugal începând de sâmbătă noaptea, când a fost anulat zborul 1324, de la Lisabona la Bucureşti, şi nici când al doilea, de duminică noaptea, a fost, de asemenea, anulat. Agenţiile de turism au fost în situaţia să nu îşi poată informa turiştii despre întoarcerea lor acasă şi asaltate de reclamaţii pentru o situaţie pe care nu au creat-o.

Din informaţiile primite de la membrii ANAT implicaţi, o mare parte din turiştii blocaţi la Lisabona se întorc la Bucureşti în această seară, cu o cursă Tap Portugal.