Numărul turiştilor israelieni care vin anul acesta în România ar putea ajunge la 7.000, dublu faţă de anul trecut. 3.600 dintre ei vin în city break la Bucureti, în perioada mai-august 2014, aduşi de Meshek Wings Tours Ltd din Israel, unul dintre primii 10 touroperatori din Israel. Alţi 2.800 vor ajunge pe litoral cu un charter operat de compania Blue Air. Meshek Wings Tour Ltd şi Blue Air vor mai organiza un charter, în fiecare marţi, pentru sejururi la munte.

Bucuresti-630x472

Cum a devenit România şi mai atractivă pentru turiştii israelieni şi cum au apărut vacanţele de tip city break pentru Bucureşti explică doi specialişti israelieni în turism, vorbitori de limbă română în familiile lor, intervievaţi de Traian Bădulescu.

„Noi creăm cererea, noi suntem cei care le recomandă turiştilor israelieni unde să meargă. Până nu cu mult timp în urmă am promovat România prin propriile forţe. Dar vă daţi seama ce impact mare ar fi şi câţi turişti israelieni ar veni în România dacă s-ar realiza o promovare prin bugetul de stat?”, spune Adrian Boico, ghid şi consultant Meshek, cu o experienţă de 40 de ani în turism, născut în România.

„Să nu uităm că, în cazul unui city break, pe lângă hotel, câştigă şi restaurantele. Apoi, oamenii au cel puţin o zi liberă, merg la shopping, în mall-uri. Un turist cheltuie în medie o sută de euro pe zi în cazul programelor tip city break, iar durata medie a unui astfel de program este de 3 zile. În cazul nostru putem discuta, pentru perioada mai – august, de un rulaj de peste 1 milion de euro. Plus că aceste pachete city break oferă şi opţiunea unei excursii pe Valea Prahovei. Noi suntem primii care am introdus city break-urile pe Bucureşti, pe piaţa israeliană. Până în prezent, israelienii veneau în Bucureşti în special pentru cazinouri, deci reprezentau un alt segment. Bucureştiul este, de multe ori, o destinaţie de pornire. Chiar dacă oamenii nu au ales tururi organizate sunt aşteptaţi de ghizii noştri în hoteluri şi pot opta pentru astfel de excursii”, susţine Meidan Butnaru, director comercial la Meshek Wings Tours Ltd., un bun cunoscător al pieţei româneşti, lucrând cu România de 11 ani.

 

Topul atracţiilor din Bucureşti pentru turiştii israelieni:

1. Centrul istoric. Este plin de viaţă, redă atmosfera Micului Paris.

2. Parcul Herăstrău. Turiştii israelieni sunt fascinaţi de acest parc pentru că şi în ţara lor au spaţii verzi şi lacuri pe suprafeţe întinse.

3. Serile de folclor (restaurante gen Pescăruş, City Grill, Restaurantul Voievodal etc.). Aceste restaurante au oferit şi preţuri atractive deoarece au înţeles că turiştii de leisure nu cheltuiesc la fel de mult precum turiştii de afaceri.

4. Shopping. Atrag în mod special mall-urile AFI Palace, Promenada etc.

 

„Bucureştiul nu are mulţi turişti în week-end. Capitala mai are multe de făcut. Sunt multe hoteluri cu servicii foarte bune, unde hotelierii înţeleg că trebuie să ofere preţuri mai mici pentru weekend, pentru pachetele tip city break. Acum este momentul propice, mai ales că în ultimele săptămâni au apărut o serie de articole pozitive care prezintă România drept o destinaţie atractivă. În prezent avem zboruri foarte multe între Israel şi România cu El Al, TAROM, WizzAir şi, prin noi, cu Blue Air. România are parte, în sfârşit, de un lobby bun în Israel, care trebuie sprijinit. Aceasta este munca Autorităţii Naţionale pentru Turism care, în ultimele luni, chiar putem spune că a reuşit să realizeze o promovare eficientă pe piaţa israeliană”, adaugă Meidan Butnaru.

„Apreciem colaborarea noastră pe termen lung cu Blue Air, care este condusă de un om care şi-a dedicat  viaţa industriei aviatice, Gheorghe Răcaru, precum şi cu TAROM. De asemenea, ne bucură faptul că Autoritatea Naţională pentru Turism este condusă de o echipă tânără şi creativă, reprezentată de Răzvan Filipescu şi Mirela Matichescu, precum şi de Bogdan Iosif, directorul Biroului de promovare turistică a României de la Madrid, care se ocupă şi de promovarea în Israel. Rezultatele se văd deja, iar 2014 are toate şansele să fie un an al turiştilor israelieni, pentru România. Turismul românesc este gestionat de o echipă tânără, care chiar poate să facă schimbări!”, mai subliniază Meidan Butnaru.

 

Preferinţele turiştilor israelieni pentru destinaţia România:

1. Tinerii preferă staţiunea Mamaia şi Bucureştiul datorită oportunităţilor de distracţie (în special cluburi).

2. Familiile/cuplurile preferă tururile organizate şi city break-urile.

3. Seniorii vor circuite, sejururi munte.

Turiştii israelieni aleg destinaţia ori cu 1-2 luni înainte (precum sindicaliştii), ori gen last minute (în general individualii).

Meshek Wings estimează, în acest an, datorită introducerii programelor tip city break, dublarea numărului de turişti din Israel, faţă de anul trecut, la circa 7.000. Numai pe city break-uri sunt 3.600 de turişti, iar pentru Mamaia, 2.800. Zborurile pe Constanţa sunt operate în perioada iunie+septembrie, cu avioane ale Blue Air cu 160 de locuri.

Turiştii israelieni preferă, în Mamaia, hotelurile Bavaria Blue, Phoenicia Luxury Resort, Golden Tulip, Minerva Family Club, iar tinerii aleg hoteluri de două stele, de genul Naţional.

„Oferim turiştilor israelieni care aleg litoralul românesc şi excursii opţionale către superba Deltă a Dunării, destinaţie care îi atrage foarte mult”, anunţă ghidul Adrian Boico. Partenerul pentru litoralul românesc al Meshek Wings este touroperatorul Mareea.

„Am adus permanent turişti israelieni în România, începând cu 2009. Nu ne-am ocupat de oameni de afaceri, de pasionaţi de cazinouri, ci am adus turişti interesaţi de destinaţia turistică România. Ca să putem risca să mai operăm chartere trebuia să descoperim o portiţă din partea autorităţilor. De câteva luni, lucrurile s-au schimbat. La conducerea Autorităţii Naţionale pentru Turism se află acum o echipă tânără, care ne sprijină. Trebuie să se înţeleagă că nu este suficient să aduci un zbor, este nevoie de promovare care să susţină fluxul turistic. Dacă noi vom eşua, de exemplu, o altă firmă din Israel nu va mai intra pe piaţa românească cu produse similare cel puţin cinci ani, deoarece vor considera că produsul nu merge, că destinaţia nu e bună”, spune Meidan Butnaru.

Israelul este o piaţă foarte importantă pentru România. În Israel locuiesc 800.000 de vorbitori de limbă română, dacă punem la socoteală atât evreii născuţi în România, cât şi urmaşii lor, care învaţă limba română în familie. Sunt foarte mulţi turişti israelieni care aleg destinaţii de litoral apropiate de România, iar un câştigător al ultimilor ani este Bulgaria. De asemenea, mulţi israelieni aleg Grecia. În prezent, israelienii caută o destinaţie nouă de leisure. Ei sunt foarte mulţumiţi de Bulgaria, dar ar putea fi mulţumiţ şi de Mamaia.